Villkor blomsterprenueration

Kunden väljer prisklass på buketten vid bokning, om kunden vill ändra prisklass ska detta meddelas senast torsdag kl 9 för att ändringen ska gälla samma vecka. Blomsorter och färger varierar beroende på säsong och tillgång.

Du behöver boka din prenumeration senast torsdag kl 9 för att en bukett ska reserveras för dig samma vecka, vid bokning efter torsdag kl 9 startar din prenumeration nästkommande vecka.

Vid bokning ska du ange om du vill hämta din bukett (hos Closet & House, Centrumvägen 4 i Nykvarn), eller om du vill ha den levererad. Vid hämtning finns din bukett redo från kl 15 fram till stängning. Ange ditt namn till personalen på plats vid hämtning. Kostnad för buketter som inte hämtas ut återbetalas inte.

Vid leverans tillkommer ordinarie budavgift för respektive ort. Leverans sker fredagar mellan kl 14-18. Om du inte är hemma lämnar vi din bukett väl inpackad utanför dörren. Ansvaret för buketten övergår till kunden vid tidpunkt för leverans, även då vi lämnat blommorna utanför dörren. Pion Blomsterateljé ansvarar inte för om buketten försvinner eller förstörs efter att leverans har skett. Kunden ansvarar för att vi har rätt uppgifter som krävs för leverans, exempelvis lägenhetsnummer, portkod m.m. Om leverans inte kan ske görs ingen återbetalning.  

Prenumerationen har ingen bindningstid men vill du avsluta den gäller en veckas uppsägningstid. Om du vill göra ett uppehåll en vecka så ska du meddela det via mejl (info@pionblomsteratelje.se) senast torsdag kl 9, ange vilken vecka uppehållet avser. Om uppehållet gäller flera veckor anger du varje vecka i samma mejl.

Betalning sker månadsvis via faktura som mejlas till angiven adress. Ingen fakturaavgift tillkommer. Första buketten betalas i förskott via swish. Vid utebliven betalning upphör prenumerationen.

Snittblommor är färskvara och olika sorter har olika hållbarhet. Varje bukett levereras med näring. Buketten ska snittas om med en ren och vass kniv och arrangeras i en ren vas med kallt vatten för bästa hållbarhet. Gör nya snittytor och byt vatten regelbundet. Om du av någon anledning inte är nöjd ber vi dig kontakta oss snarast efter leverans, dock senast 3 dagar efter att leverans har skett. Spara alltid dina blommor i vas tills vi mottagit din reklamation.